Pečení pro mužské

03.01.2011 21:37

 

Pečení pro mužské

(Rýmovaný recept na perník)


 


 

Dej do mísy čtyři žloutky,
bílky odlož do jiné,
přidej 200 gramů moučky,
míchání tě nemine.

Čtyři lžíce másla, medu,
provoní cukr se žloutky,
líp už to říct nedovedu,
jsem lačný téhle pochoutky.

Míchám, až se dělá pěna,
přitom dám si na kávu,
kafe, ale není pro mě,
je dalším trumfem v rukávu.

Čtvrt kila cukru na karamel,
ve velkém hrnci na plotně,
plyn jsem pustit nezapomněl,
tak čmoudí velmi ochotně.

 

Když to bublá, naliju tam,
hořkou kávu z hrníčku,
šrot ne, lidi, ten tam nedám,
pečení mám v malíčku.

 

Odvážím půl kila mouky,
hladké, bílé z pytlíku,
hbitým kmitem pravé ruky,
přidám prášek do perníku.

Mouku sypu, kafe leju,
do vajíček v mističce,
ořechy to vylepšuju,
recept mám po babičce.

Teď už zbývá udělat,
ze zbylých bílků trochu sněhu,
smíchat, upéct do zlata,
poslat bříšku jedlou něhu.